12 مرحله درباره درخواست لطف
02 تیر 1403 توسط نویسنده محمدی
12 مرحله برای درخواست لطف:
با بیانی واضح و مختصر از آنچه نیاز دارید شروع کنید:
- در مورد لطفی که میخواهید مشخص باشید و از درخواستهای مبهم خودداری کنید.
احترام و قدردانی نشان دهید:
- درخواست خود را با ابراز قدردانی از وقت و توجه طرف مقابل شروع کنید.
ارائه زمینه:
- توضیح مختصری در مورد اینکه چرا به لطف نیاز دارید و اینکه چگونه به شما سود میرساند، ارائه دهید.
صادق و شفاف باشید:
- در مورد نیازها و انتظارات خود باز و صادق باشید.
بله گفتن را آسان کنید:
- روشی آسان برای پذیرش درخواست شما به طرف مقابل ارائه دهید.
متقابل باشید:
- نشان دهید که مایلید در آینده لطف کنید یا به دیگران کمک کنید.
این را ساده نگه دارید:
- از درخواست بیش از حد یا پیچیده کردن درخواست خودداری کنید.
مصرف باشید اما سخت گیر نباشید:
- اگر پاسخی دریافت نکردید، درخواست خود را پیگیری کنید، اما خیلی پرخاشگر نباشید.
قدردانی از وقت خود را نشان دهید:
- از زمان و توجه طرف مقابل ابراز قدردانی کنید، حتی اگر درخواست شما را رد کرد.
یک جایگزین پیشنهاد کنید:
- اگر فرد قادر به انجام درخواست شما نیست، راه حل جایگزین ارائه دهید.
برای بازخورد آماده باشید:
- برای بازخورد آماده باشید و مایل باشید درخواست خود را بر اساس نیازهای شخص دیگر تنظیم کنید.
پیگیری:
- درخواست خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که تکمیل شده است و نشان دهید که متعهد به انجام آن هستید.
37 نکته برای درخواست لطف:
- در درخواست خود واضح و مختصر باشید.
- برای وقت و توجه طرف مقابل احترام و قدردانی نشان دهید.
- زمینه درخواست خود را ارائه دهید.
- در مورد نیازها و انتظارات خود صادق و شفاف باشید.
- بله گفتن را برای طرف مقابل آسان کنید.
- مایل باشید در آینده به دیگران کمک کنید.
- درخواست خود را ساده و سرراست نگه دارید.
- در پیگیری خود پیگیر باشید اما سختگیر نباشید.
- از وقت و توجه طرف مقابل قدردانی کنید.
- اگر فرد قادر به انجام درخواست شما نیست، راه حل جایگزین ارائه دهید.
- برای بازخورد آماده باشید و مایل باشید درخواست خود را بر اساس نیازهای شخص دیگر تنظیم کنید.
- درخواست خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که تکمیل شده است.
- از لحن و زبان حرفه ای استفاده کنید.
- مراقب برنامه و حجم کاری طرف مقابل باشید.
- مایل به مصالحه و یافتن راه حلی متقابل سودمند باشید.
- نشان دهید که سنجیده نیازها و محدودیتهای طرف مقابل را در نظر گرفتهاید.
- اگر فرد برای بررسی درخواست شما به زمان نیاز دارد صبور باشید و درک کنید.
- در صورت نیاز برای ارائه اطلاعات بیشتر یا شفاف سازی آماده باشید.
- مایل باشید “نه” را به عنوان پاسخ بپذیرید و به فرد فشار نیاورید.
- از زمان و توجه فرد قدردانی کنید، حتی اگر درخواست شما را رد کرد.
- منعطف باشید و مایل باشید درخواست خود را بر اساس در دسترس بودن و برنامه زمانی طرف مقابل تنظیم کنید.
- توقعات و آنچه را که نیاز دارید روشن کنید.
- به مرزها و محدودیتهای طرف مقابل احترام بگذارید.
- در صورت نیاز مایل به ارائه منابع یا پشتیبانی اضافی باشید.
- مایل به مذاکره و یافتن راه حلی متقابل سودمند باشید.
- نشان دهید که فردی مسئول و قابل اعتماد هستید.
- در مورد نیات و انگیزه های خود صادق باشید.
- مایل باشید “نه” را به عنوان پاسخ در نظر بگیرید و ادامه دهید.
- برای بازخورد باز باشید و مایل باشید رویکرد خود را بر اساس نیازهای طرف مقابل تنظیم کنید.
- در صورت نیاز مایل به ارائه مرجع یا توصیه باشید.
- نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد موضوع آگاه هستید.
- مایل به ارائه راه حل مصالحه یا جایگزین باشید.
- مایل به ارائه اطلاعات یا زمینه اضافی باشید.
- مایل باشید انعطاف پذیر و سازگار باشید.
- نشان دهید که یک بازیکن تیم هستید و مایل به همکاری هستید.
- مایل باشید مسئولیت اعمال و تصمیمات خود را بپذیرید.
- در درخواست خود مطمئن و قاطع باشید.